STUDIO SCHOP EN PINK
Strategische audiovisuele media met creatieve insteek
Samen op weg naar een mentaal gezond Nederland
Bijna de helft van alle Nederlanders heeft last van psychische klachten, zoals depressies en angststoornissen. MIND wil taboes rondom psychische klachten doorbreken en de geestelijke gezondheid bevorderen. Veel Nederlanders houden die problemen vaak verborgen, terwijl erover praten juist de eerste stap is op weg naar herstel. Samen met creatief marketingbureau WWAV bedachten we een publiekscampagne om MIND bij het grote publiek onder de aandacht te brengen.
Met de campagne geven wij een stem aan alle mensen met (beginnende) psychische klachten en geven we zichtbaarheid aan MIND. In de campagne zijn er diverse mensen met psychische klachten aan het woord. Door middel van storytelling hebben we zichtbaar gemaakt dat wat iemand verteld niet altijd overeenkomt met hoe iemand zich voelt. De woorden die visueel verschenen vormen een visuele noodkreet en komen niet overeen met het verhaal dat wordt verteld.
Deze video's zijn te zien als ads op YouTube, Instagram en Facebook.
Regie: Pim Prins
Montage en Post-Productie Producent: Jasper Schöpping
Camera en Grade: Ivo Keulen
Camera Assistent: Lucas Van 't Klooster
Productie: Daniel Valkenburgh
Sounddesign: Auris Media (Cristo Pruppers
en Michel Rumpff)
Animatie: Touch Creative (Marjolein Van Den Heuvel
en Job de Leeuw)
Creatives: WWAV (Ilse van 't Hoofd en Martijn De Groot)
MIND PUBLIEKSCAMPAGNE

.jpg)
